top of page

כאב פטלופמוראלי - כאב קדמי של הברך PFPS

Updated: Jan 28, 2023


כאב פטלופמוראלי הוא בעיה שכיחה אך מורכבת המתרחשת אצל אנשים פעילים. הפיקה יושבת בחריץ בתחתית עצם הירך. ישנם מבנים (שרירים, גידים, רצועות וכו ') המקיפים את הפיקה ששולטים על תנועת הברך. אם המבנים המקיפים את ברכית הברך אינם מאוזנים כראוי, הכאב יכול להתפתח. כאב זה נמצא בקדמת הברך ומבחינים בו בתדירות הגבוהה ביותר כאשר אדם עולה או יורד במדרגות.


. אתלטים עשויים לחוש כאב בעצם או בשרירים המקיפים את הפיקה. סחוס הוא משטח חלק המצפה את קצה עצם הירך ואת גב הפיקה. לסחוס אין הרבה קצות עצבים, ולכן לא חושבים שהכאב מגיע מהסחוס עצמו.

גורמי סיכון:

> פעילויות ריצה, קפיצות חוזרות ונשנות, סקוואט, עלייה וירידה במדרגות, ישיבה ממושכת עם הברך בכיפוף.

> עלייה באימונים (עלייה במספר הק"מ)

> נפילה על החלק הקדמי של הברך

> חולשת שרירים סביב הברך


סימטומים

ספורטאים מתלוננים על כאב עמום וכואב בקדמת הברך. כאב זה עלול להחמיר בעת עלייה או ירידה במדרגות, כריעה או כריעה וישיבה ממושכת עם הברך כפופה. תחושה של נעילה ו"קליק" כאשר הם מכופפים את הברך. תסמונת הפטלופמורל אינה גורמת בדרך כלל לנפיחות בברך.


טיפול

בפרקי הכאב הראשוניים, הספורטאי עשוי להתבקש לנוח ולהימנע מכל תרגיל הגורם לכאב. תרופות אנטי דלקתיות לא סטרואידיות (אטופן, ארקןקסיה) עשויות להועיל. פיזיותרפיה היא בדרך כלל הטיפול העיקרי. התרגילים במהלך הפיזיותרפיה מכוונים לחיזוק השרירים סביב הירך, קדמת הירך (הארבע ראשי) וגב הירך (אמסטרינגס), בצורה מאוזנת. אם ספורטאים ממשיכים לעשות את התרגילים שהם לומדים, זה יכול להועיל להם לאורך חייהם.

חזרה לספורט

ספורטאיםיכולים לחזור לספורוט כל עוד הם נטולי כאב. ניתן להתחיל להתאמן בכ- 50% מהנפח מהאינטנסיביות הקודמת, ואז להתקדם בכ- 10% לשבוע, כפי שנסבל. יש להמשיך בשיקום במהלך האימון, במיוחד בחיזוק הארבע ראשי. יש להזהיר שאימון עם אי נוחות עלול להוביל לכאב מוגבר ולעכב התאוששות מלאה. עם כל הישנות, יש להפעיל מחדש קורס קצר של מנוחה, שימוש ב- NSAIDs בכאב משמעותי. יש לקחת בחשבון כי השיקום עשוי לארוך שבועות לפני שאפשר לחזור לפעילות ספורט מלאה.


3699SB

11,963 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page